Tuesday, July 17, 2012

Finally... i got my Duke 200... Alhamdulillah...

nak start citer... aku dh book duke 200 nie kt authorised dealer ktm kt kelantan nie... tp tunggu punye tunggu moto x jugak kunjung tibe... sampai la 2 julai 2012... duke mula masuk market... mula2 sampai kt penang... pastu selangor... pastu perak... tapi time tu 2,3 unit je sampai tiap2 kedai... still kne Q dan kene tunggu utk dpt duke...

lepas 2 minggu... duke xsampai pun kelantan nie... aku kontek dealer, dealer pun cakap xde berita dr kilang... dan xleh nak konfem bile moto leh sampai...

sampai la satu hari tu... ade membe tempat kije aku ajak pi kedai sorang cina nie "tok uban" orang panggil... dia bagitau bole dapatkan duke 200 dalam masa 4 hari... fuyooo!

aku tanya la berapa harga die offer... RM 20,500. damn... kat kl yg dah kuar tu pun otr RM 19,900... kat penang RM 19,700.

tapi disebabkan stock nak sampai bile pun x tahu... aku cakap ok jela... lau die leh bg aku duke ASAP cam dijanji tue... aku rela...

die mintak aku letak downpayment... tapi aku taknak... cuak jugak kang xpasal2 letak deposit, kelcycle dpt stock... putih mata aku...

so tunggu punya tunggu, hari dijanji moto x jugak sampai... aku sangsi dh... aku refer kt kelcycle, diorg kata akan sampai lam this week... harga die...menarik... RM 19,766... 

x kesah la...aku nk mane yg datang dulu...

so tanggal hari ni... 17/07/2012... tok uban call cakap moto dah sampai... in the same time jugak kelcycle pn bagitau diorg pun dah terima stock duke 200...

so? ape lagi... amek yg paling murah la... Alhamdulillah....

duke kat kedai cina tu... RM 20,500
tp aku salute jgk kat die... gentleman habis... aku tanya die, bole ke bagi price macam kelcycle bg? die kata x boleh sbb die byr lebih utk dapatkan duke ni dr dealer lain (bukan direct dealer)... so xleh kurang harga... tp dia kata no problemo lau nak amik kat kelcycle pn... die x amek hati punyer... salute la uncle!

membe aku test duduk2 atas duke 200... potential buyer!

my duke200! 

first time test ride... mmg 'speachless'... aku xtau nk komen macam mana... dah ride moto ni mmg feel habis... aku xkesah lau topspeed moto ni tak seberapa sbb ni mmg bkn kelas moto highspeed...tapi moto dengan torque dan pick up yang sgt.... no word can describe... bayangkan la gear 4 aku rasa macam gear dua moto2 biase nie... 

tengkiu pada maq ewe dealer ktm sbb bg aku test moto ni guna tradeplate... hehehe



No comments: