Thursday, August 23, 2012

topspeed KTM duke 200

sepertimana yang sume dh tau... topspeed duke 200 ni dh di test... 138kmj dan ada cutoff...

tapi masa ride duke ni... aku perasan yg speed die ngn speed moto2 laen cam ade beza la...

1) so, aku dh try compare sendiri ngn duke 690... aku ride and try maintain 90kmj... duke 690 pun sama meter dalam 89-90kmj... so bole dikatakan meter duke 200 ngn duke 690 adalah sama...

2) lepastu ada member d2roopers test ngn kete die masa otw balik kampung (dia bawak duke 200, member dier drive satria neo dia)...

dia ride duke 200 and maintain 100kmj, meter satria neo 125kmj...

3) tak lama lepas tu ada lagi sorang member test meter duke 200 ni ngn moto yang selalu di bandingkan dengannya... iaitu yamaha 135LC... dan keputusannya...

duke 200 fullspeed 136kmj dan 135LC 165kmj... (hahahahaha...patut la ramai yg cakap LC lg laju)

4) yang ni aku nk bagitau jer... pakcik aku cakap belang 140kmj = 135LC 160kmj... (nanti tolong la sape2 test) tapi daripada percubaan2 yg telah dibuat tu... mmg aku setuju la 135LC lg laju... hehehe

jangan marah!

2 comments:

toD!! said...

As salam.....
Berkenaan komen2 encik tu betul..Belang = LC memg bley sampai 180km/h pun klau mereka nak....tapi untuk pengetahuan encik..motor ktm encik dan seumpamanya ration dia dgn kereta dan moto besar adalah (+-)5%. Manakala moto cup spt LC=Belang..meter dia ringan..dan cepat naik.lihat shj di tyr depan moto ktm dan belang. Ada dua kabel utk belang dan 1 kabel untuk KTM. kabel untuk KTM hanya utnk break disc. dan Belang dan seumpanya kabel break disc/break dan yang satu lagi kabel meter. saya pun masih belajar..mari kita berkongsi ilmu.

Telok said...

Entah lah tapi tadi aku try member aku duke nye tayar nye beso tapi aku gayat bila tiba Tang koner ... Pasal die punya speed tu redo aje laa